Adana, nüfus büyüklüğü bakımından ülkemizin altıncı büyük kentidir.  2015 yılı sonu itibarıyla 2.183.167 nüfusa sahip olan kentteki otomobil sayısı yaklaşık 231 bin, toplam araç sayısı ise 464 bin düzeyindedir. Ayrıca, 2012 yılı verilerine gore otomobil sahipliği bakımından Adana, 109 otomobil/1000 kişi oranıyla yedinci sırada yer  almaktadır. Otomobil yoğunluğunun artmasıyla ulaşım problemleri her geçen gün artmaktadır.

Toplu ulaşım verilerine bakıldığında 2012 yılı verilerine gore 209 belediye otobüsü, 419 özel  halk otobüsü, 1085 dolmuş ve minibüs, 3065 ticari taksi bulunmaktadır. Ayrıca kentte yaklaşık 17 km uzunluğunda bisiklet yolu mevcut olup yakın zamanda ilave 80 km daha yol yapılması planlanmaktadır. Ancak bisikletin günlük yolculuklar içindeki payına ilişkin bir bilgi  bulunmamaktadır.

Karayolu ulaşım türlerinin yanında, Adana’da hafif raylı sistem hattı da mevcuttur. 2010 yılında faaliyete geçen raylı sistemin ilk aşaması yaklaşık 13,9 km ve 13 istasyon olarak tasarlanmıştır. Bu hatta ilaveten 10,3 km’lik 2. aşama raylı sistem projesi planlanmakla birlikte henüz yapımına başlanmamıştır. Mevcut raylı sistem ile 2012 yılında 8,5 milyon yolcu  taşınmıştır.

Adana’nın en son Ulaşım Ana Planı 1992 yılında hazırlanmış ve günümüzde güncelliğini yitirmiştir. Bu doğrultuda yeni bir ana planın hazırlanması süreci başlamış olup en kısa sürede tamamlanması gerekmektedir.

Adana Büyükşehir Belediyesinden alınan bilgilere göre 250 2012 yılında ortalama bir günde toplu taşıma sistemleriyle yapılan yolculukların yüzde 50’si minibüslerle, yüzde 31’i özel halk otobüsleriyle, yüzde 15’i belediye otobüsleriyle   ve geri kalan yüzde 4’ü de raylı sistem ile yapılmaktadır. 2012 yılı sonu itibarıyla yalnızca belediye otobüsleriyle 26,9 milyon yolcu taşındığı göz  önünde  bulundurularak oranlama yoluyla yapılan bir hesapla; minibüsler ile yılda 89,6 milyon, özel halk otobüsleriyle 55,6 milyon yolcu taşındığı tahmin  edilebilir.